Cisco Meraki – En komplet løsning
Cisco Meraki leverer en komplet cloud-baseret løsning, bestående af trådløse access points, switche, next-generation firewalls, telefoner, kameraer og MDM. Alle disse produkter er styret fra samme web kontrolpanel, hvilket gør det nemt at opsætte og administrere. Meraki-løsningerne produceres af Cisco, som er verdens største leverandør af netværksudstyr og markedsledende inden for innovation.
Let tilgængelig administration
Meraki produktserien er styres fra cloudkontrolpanelet, dermed får du som kunde en meget mindre kompleks oplevelse af dine netværksopgaver. Alle logdata som generes af Meraki-udstyret overføres automatisk til cloudportalen.
Unik visibilitet og fejlfinding
Via Cloud-portalen får du et unikt indblik i netværkstrafikken, det er bl.a. muligt at se hvilke brugere/computere der belaster netværket mest, hvordan de belaster netværket samt mange flere informationer.
Cloudportalen bliver leveret med avancerede fejlsøgningsfunktioner. Dette gør os i stand til at fejlsøge på selv komplekse problemer via cloud-portalen uden selv at være på lokationen. Det sikrer jer hurtig og kvalificeret hjælp, hvis der skulle opstå problemer.
Automatisk opdatering
Cisco udgiver løbende nye opdateringer til deres produkter for at sikre at maksimal stabilitet og nyeste funktionalitet. Opdateringer hentes automatisk og installeres om natten, hvilket sparer jer for den regelmæssige vedligeholdelse, derved vil I altid være beskyttet mod sikkerhedshullerne, så snart de bliver opdaget.
De løbende opdateringer gør også at produkterne har en lang levetid, da de nye funktioner også bliver udgivet til ældre modeller.
Meraki blandet med andre producenter
Meraki produkterne kan uden problemer eksistere sammen med produkter fra andre producenter. Men hvis Meraki produkterne kombineres giver det mere indsigt i netværket. Denne indsigt gør det væsentligt nemmere at fejlfinde samt fejlrette, da man fra cloudportalen kan fejlfinde på alle lag og enheder i netværket samtidig.
Altid garanti og nem erstatning
Så længe man betaler licens til sin enhed, er der garanti. Licensen er nødvendig i hele produktets levetid og sikrer at du altid er opdateret.
Det er nemt at erstatte en eksisterende Meraki enhede med en ny og hurtigere. Man vælger blot at klone indstillingerne fra den eksisterende enhed til den nye – derefter sletter eller nulstiller man den gamle enhed.
Intrusion prevention
Ønsker man at sikre sit firma mod de hyppigt stigende cyber trusler, er Merakis intrusion prevention løsningen det rigtige. Denne funktion gør at alt fra internettet bliver scannet i firewallen. Løsningen er baseret på Cisco Sourcefire motor, som er en virusscannings-motor, der består af mange forskellige virusdatabaser og -systemer. Dette beskytter mod hentning af virus og mod hackere som forsøger at udnytte kendte sikkerhedshuller.
Høj oppetid via smarte funktioner
Meraki har failover funktion, som kan sikre jeres tilgang til internettet ved at bruge en mulighed for at skifte til 4G ved nedbrud på den primære internetforbindelse. Traffic shaping sikrer en fair fordeling af internetforbindelsen, så en bruger ikke kan beslaglægge hele båndbredden.
Automatisk alarmering ved mange hændelser, f.eks. Internet nedbrud, virus detektering eller fejl på netværk.
Access points
Merakis acces points kommer i mange forskellige modeller. De fleste er baseret på den seneste AC standard. Access pointerne er af højeste kvalitet og i et flot tidløst design.
De måler automatisk signalforstyrrelse og indstiller sig efter dette for at opnå et mere stabilt trådløst netværk.
Gæste trådløst net med Facebook check-in
Opnå større synlighed på Facebook og højre placering på Google ved at få gæster til at checke ind for at få gratis internetadgang.
MDM – Mobile Device Management
Mobile Device Management er styring af indstillinger, automatisk udrulning af apps, samt lokation, sletning af enhed og låsning i forbindelse med tyveri. Det er kort sagt et værktøj, der gør det muligt at administré mange mobile enheder nemt, enkelt og effektivt.
Næsten alle mobiler eller tablets kan administreres via denne løsning, Enhederne skal meldes ind i organisationen, derefter kan alle indstillinger, opsætning og styring fortages fra cloudportalen.