Mere tid og færre fejl med nyt økonomisystem

OneHouse hjælper NH Towage A/S med nyt økonomisystem, som bare fungerer

Slut med komplicerede regneark og tilbud der bliver væk i mailboksen

Onehouse A/S leverer et helt nyt økonomisystem baseret på Microsoft Dynamics 365 Business Central til NH Towage A/S i Svendborg.

NH Towage A/S er en af Svendborgs helt store maritime virksomheder med hovedkontor på havnen i Svendborg. Virksomheden skræddersyer primært bugseringsopgaver til søs.

Som alle virksomheder ved, skal økonomisystemet fungere gnidningsfrit og fakturerings-flowet være så let som muligt – fra tilbuddene bliver accepteret, ydelsen bliver leveret som aftalt til fakturaen på det aftalte beløb sendes afsted.

OneHouse A/S har hjulpet NH Towage A/S finde den mest smidige måde at bruge Microsoft Dynamics 365 Business Central, så det matcher lige netop deres måde at drive virksomhed på.

CFO hos NH Towage A/S, Jette Hansen fortæller: “Den nye løsning har minimeret antallet af fejl og gjort registreringerne, som vi skal foretage, hurtigere og smidigere, så vi kan håndtere en betydeligt større omsætning med det samme antal medarbejdere”.

Svendborg-virksomheden NH Towage A/S laver bugseringsopgaver til søs. Virksomheden har haft succesfuldt samarbejdet med OneHouse A/S om nyt økonomisystem

Nyt økonomisystem giver bugser-virksomheden NH Towage A/S i Svendborg mere tid og færre fejl

Tidligere boksede medarbejderne i NH Towage A/S med regneark, genindtastning af visse regnearksoplysninger i økonomisystemet og tilbud på projekter, der blev væk i bunkerne af e-mailkorrespondance

Det nye virksomhedssystem er designet og udviklet så NH Towage A/S nu samler alle tilbud og korrespondance til kunderne et centralt sted, hvor alle medarbejdere har adgang til dem

Medarbejderne bøvler ikke længere med komplicerede regneark for at kunne give tilbud. Nu beregner systemet tilbuddet ud fra en række skabeloner med centrale parametre, som er defineret på forhånd i overensstemmelse med de standardvilkår, der findes på deres marked.

Når sagen bliver faktureret, behøver medarbejderne ikke indtaste oplysningerne fra tilbuddet igen. Med Microsoft Dynamics 365 Business Central ligger oplysningerne i systemet og bliver nemt genbrugt til automatisk at oprette en korrekt faktura i overensstemmelse med tilbuddet.

Den nye løsning har minimeret antallet af fejl og gjort registreringerne, som vi skal foretage, hurtigere og smidigere, så vi kan håndtere en betydeligt større omsætning med det samme antal medarbejdere

Jette Hansen, CFO, NH Towage A/S

Nøglen til økonomistyrings-succes er det gode samarbejde mellem NH Towage A/S medarbejdere og OneHouse

Løsningen er blevet til i et fleksibelt samarbejde mellem OneHouse og NH Towages A/S nøglemedarbejdere, som altså har sat deres store aftryk på, hvordan løsningen er blevet indrettet og fungerer.

“Onehouse gav os god sparring, som var en stor hjælp til at indrette nye forretningsgange, der gjorde os i stand til af få mest muligt ud af vores investering i et nyt virksomhedssystem”, fortæller Jette Hansen CFO hos NH Towage A/S.

I løbet af samtalerne mellem NH Towage A/S og OneHouse viste der sig flere behov, som det nye system kunne hjælpe med. OneHouse kunne blandt andet hjælpe med at sætte systemet op sådan at salgsmedarbejderne kan afgive tilbud fra 365 Business Central direkte på deres mobiltelefon, hvis de ikke lige er i nærheden af en computer.

I økonomistyringen er mulighederne for rapportering og statistik også blevet betydeligt forbedrede, samtidig med at registreringerne er blevet nemmere og integrationen til Office 365 produkterne Excel, Outlook og Word er blevet stærkere.

Kunne du tænke dig en snak om mulighederne for at forbedre DIT økonomisystem, så kontakt os endelig for en samtale 

Du kan også læse mere om det nye Microsoft Dynamics 365 Business Central her

FAKTABOKS

Sådan fik NH Towage A/S hjælp til at optimere arbejdsgange med nyt økonomisystem

Løsningen er blevet til i et agilt samarbejde mellem OneHouse A/S og NH Towages A/S nøglemedarbejdere, som altså har sat deres store aftryk på, hvordan løsningen er blevet indrettet og fungerer. Konsulenterne fra OneHouse A/S har hjulpet med at fortælle, hvad man kan og hvordan i en Microsoft Dynamics 365 Business Central løsning.

FØR:

  • Tidligere var processen fra tilbud til faktura baseret på regneark
  • Genindtastning af visse regnearksoplysninger i økonomisystemet
  • E-mailkorrespondance, der ikke let kunne henføres til de projekter, der blev givet tilbud på.

EFTER:

  • Nu har NH Towage A/S samlet alle tilbud til kunderne et centralt sted, hvor alle salgsmedarbejdere har adgang til dem og den tilhørende korrespondance.
  • Der er ikke længere brug for komplicerede regneark for at kunne give tilbud.
  • Tilbud kan nemt og hurtigt kalkuleres i selve virksomhedssystemet ud fra foruddefinerede opsætninger og skabeloner, som bare skal have nogle få centrale parametre for at beregne en korrekt tilbudssum.
  • Når en sag skal faktureres, genbruges oplysningerne fra tilbuddet, så de ikke skal indtastes igen
  • I økonomistyringen er mulighederne for rapportering og statistik også blevet betydeligt forbedrede.
  • Registreringerne er blevet nemmere og integrationen til Office 365 kontorprodukterne Excel, Outlook og Word er blevet stærkere.
  • Nu kan salgsmedarbejderne give tilbud fra virksomhedssystemet direkte på deres mobiltelefon, hvis de ikke lige er i nærheden af en computer.

BONUS:

  • OneHouse A/S har løbende dokumenteret processerne og systemet, som det er blevet sat op, så NH Towage A/S medarbejdere kan bruge denne dokumentation som opslag, når de bliver i tvivl, eller når der skal foretages ændringer eller tilføjelser i virksomheden.

Tilmeld nyhedsbrev

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, får du bl.a. gode tilbud før alle andre. Du får nyheder om dine IT-løsninger og bl.a. gode råd om væsentlige emner som IT-sikkerhed. Vi sender nyhedsbrev ud ca. en gang om måneden og du kan selvfølgelig altid framelde dig igen.