IT-serviceaftale

Uanset om du har brug for en software installation eller et indviklet netværk, er en IT serviceaftale en præcisering af arbejdsmiljøet og en aftale mellem dig og din it-entreprenør. Da mange virksomheder ikke kræver it-service på fuld tid, kan en serviceaftale spare dig penge og samtidig sikre en god løsning.

Hvorfor købe en serviceaftale?
Nogle udstyrsindkøbere arbejder i en virksomhed, der har en politik om at købe serviceaftaler. De træffer afgørelse ud af køberens hænder. Men mange andre indkøbere er nødt til at indlede med en anmodning til budgettet, om kontrakten. Hvorfor gør de det?Der er fire grunde:

1. Reducer besvær: I større selskaber (og nogle gange endda mindre), førBestilling af en tjeneste skal du få et estimat, udarbejde en anmodning, få det godkendt af din leder, sende den til indkøb, opfølgning for at sikre at købsordren følges, og derefter begynde at arrangere reparation med din leverandør. Med en serviceaftale, kan du bare ringe eller e-maile sælgeren og planlægge rettelsen.

2. Vær forud: Mens du har at gøre med købsordren, er dit udstyr ikke-operationelt. Med en serviceaftale, kan du ikke kun bede om et servicebesøg, så snart du behøver det, men kontraktkunder modtager generelt prioritet. Det betyder, at dit opkald bevæger sig højt op, eller til toppen, hvor forsendelsen listen er. Også mange kontrakter omfatter mindst et årligt møde, så der er en god chance for at potentielle fejl kan identificeres og rettes, før de bliver kritiske.

3. Omkostningsforudsigelighed: Ledere måles på grundlag af deres faktiske udgifter sammenlignet til budgettet. Med en fuld serviceaftale, kan du budgettere præcist, hvad du kommer til at betale; der er ingen afvigelser. Hvis vedligeholdelse er en væsentlig del af dit budget, kan du derefter have servicekontrakter på vigtige dele af udstyret, hvilket vil hjælpe dig styre dine omkostninger.

4. Tryghed: Når meget vigtigt udstyr svigter, er det som regel på det mest ubelejlige tidspunkt Vigtig testning, på projektets kritiske punkter, skal ske. Det sidste ingeniøren eller lederen skal bekymre sig om, er, når udstyret vil få fast, hvor meget det vil omkostninger, og om han eller hun vil få skylden for projektets forsinkelse. Med en serviceaftale kan disse bekymringer minimeres, fordi han eller hun kan stå oprejst og sige, “Jeg købte det bedste udstyr fra den bedste leverandør og derefter købt deres bedste serviceaftale. “Der er meget lidt plads til at finde fejl i dette scenario.